loading...
وب 20
اميد بازدید : 25 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

منبع : http

X تبلیغات

  

رقص طوفان

یاد...

 

به سلامتی اون خوبایی که

 

وقتی یادشون میوفتی یه چند ثانیه ای

 

حال و هوات عوض میشه …

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  شنبه ششم اردیبهشت 1393ساعت 0:0  توسط عباس ایلاقی   |  نظر بدهید

 

 

سلامی به نرمی شنهای کویر به سرسبزی لاله زار و بلندای هزار به برف زیبای کوشا به سرسختی سه شاخ جوپار به سوز سرمای پلوار به یخچال کیش و بلوچی به تیغه های گلچین به زیبایی بی همتای سرمشک ...

 

 

دنیا دیوارهای بلند دارد و درهای بسته که دور تا دور زندگی را گرفته اند. نمی شود از دیوارهای دنیا بالا رفت. نمی شود سرک کشید و آن طرفش را دید. اما همیشه نسیمی از آن طرف دیوار کنجکاوی آدم را قلقلک می دهد. کاش این دیوارها پنجره داشت و کاش می شد گاهی به آن طرف نگاه کرد. شاید هم پنجره ای هست و من نمی بینم . شاید هم پنجره اش زیادی بالاست و قد من نمی رسد.

با این دیوارها چه میشود کرد؟ می شود از دیوارها فاصله گرفت و قاطی زندگی شد و می شود اصلا فراموش کرد که دیواری هست و شاید می شود تیشه ای برداشت و کَند و کــَند . شابد دریچه ای ، شاید شکافی، شاید روزنی .

همیشه دلم می خواست روی این دیوار سوراخی درست کنم . حتی به قدر یک سر سوزن برای رد شدن نور، برای عبور عطر و نسیم ، برای ... بگذریم.

گاهی ساعت ها پشت این دیوار می نشینم و گوشم را می چسبانم به آن و فکر می کنم؛ اگر همه چیز ساکت باشد می توانم صدای باریدن روشنایی را زا آن طرف بشنوم. اما هیچ وقت ، همه چیز ساکت نیست و همیشه چیزی هست که صدای روشنایی را خط خطی می کند.

دیوارهای دنیا بلند است، و من گاهی دلم را پرت می کنم آن طرف دیوار . مثل بچه ِ بازیگوشی که توپ کوچکش را از سر شیطنت به خانه ی همسایه می اندازد. به امید آنکه شاید درِ آن خانه باز شود. گاهی دلم پرت می شود آن طرف دیوار. آن طرف ، حیاط خانه ی خداست.

و آن وقت هی در میزنم ، در می زنم ، در میزنم و می گویم: « دلم افتاده توی حیاط شما، می شود دلم را پس بدهید...»

کسی جوابم را نمی دهد. کسی در را برایم باز نمی کند. اما همیشه دستی دلم رامی اندازد این طرف دیوار . همین. و من این بازی را دوست دارم. همین که دلم پرت می شود این طرف دیوار ، همین که...

من این بازی را ادامه می دهم و آنقدر دلم را پرت می کنم ، آنقدر دلم را پرت می کنم تا خسته شوند، تا دیگر دلم را پس ندهند. تا در آن را باز کنند و بگویند: بیا خودت دلت را بردار و برو. آن وقت من می روم و دیگر هم بر نمی گردم...

 

صفحه نخست

پست الکترونیک

آرشیو وبلاگ

عناوین مطالب وبلاگ

پیوندهای روزانه

نهج البلاغه

قران کریم

آرشیو پیوندهای روزانه

نوشته های پیشین

اردیبهشت 1393

فروردین 1393

اسفند 1392

بهمن 1392

دی 1392

آذر 1392

آبان 1392

مهر 1392

شهریور 1392

مرداد 1392

تیر 1392

خرداد 1392

اردیبهشت 1392

فروردین 1392

اسفند 1391

بهمن 1391

دی 1391

آذر 1391

آبان 1391

مهر 1391

شهریور 1391

مرداد 1391

تیر 1391

خرداد 1391

اردیبهشت 1391

فروردین 1391

اسفند 1390

بهمن 1390

دی 1390

آذر 1390

آبان 1390

مهر 1390

شهریور 1390

مرداد 1390

تیر 1390

خرداد 1390

آرشيو

آرشیو موضوعی

کوهنوردی کرمان و 000

پیوندها

باشگاه کوهنوردی شهیدحمید رضا واعظی زاده

بی نشان 

بازنده ترین 

محمد كاظم روحاني نژاد 

نرگسی 

نور و نار

لیلا صادقی 

کوچه خوشبخت

آسمان آبی 

دخترک رهای شهر 

ساقي

محكم 

پزشکان بدون مرز

کبوتر امام رضا

پنبه چوله ...بوی تازگی بهار

محمد باقر عیوضی

حسن نجاریان

آرام کوه ...عباس ثابتیان 

آناپورنا... آنا فراهانی

آوای کوه...آرش 

آیاز...محسن سعیدزاده 

خاک خوب...پرستو ابریشمی

دیواره بلند و ...شهرام عباس نژاد

دیده بان کوه ...عباس محمدی 

کلاغها...فرامرز نصیری 

کوه نوشت ...حسین رضایی 

امین معین 

داستان کوه ...رامین شجاعی 

زاغ جوپار...محمد حسن پورشیخعلی 

ندای کوهستان...امیرحسین ناظمی 

پلوار70...فرشته احمديان فر

ایران را بگردیم...محمد گائینی 

کانون اوراز... فرید صدقی 

طنز کوه...فرشید داوودی

کوه این مقدس ...مهدی سیدی 

بیدستون... یاسمن 

کوه دخت... نفیسه 

عشق کوهنوردی...سونیا بانشی 

بر فراز قله ها...صدریه منتظری

نشاط کوهستان ... 

رضا...راز کوه... رضا 

زندگی در کوهستان..الهه حمیدی 

تصاویر کوهنوردی من ... احد محمدخانی

کلماتی از یک کوهنورد...مرتصی صالحی

دیارالوند... علی بیات

ماگما...فواد رضاپور

گل کوه ...پریسا و ... 

اردشیر منصوری 

ایران را بگردیم... مهدی و آرزو 

ورجین...عرفان فکری 

غار سنگ کوه...سارا عدالتیان 

شن اسکی ...حمید کیانی 

تلنگر 

روزهای برفی ...حبيبه علوي و آقا نیما 

کوه ای ....آذر هاشمی 

چرا کوهنوردی ...امین غفارزاده 

سرزمین آسمانی ما 

کوه طلایی ...مهناز رستگار 

یوسف سورنی نیا 

ایران سرزمین من...پرویز شجاعی

تاتوره سفيد...نسرین نخعی 

کوه هزار...حسن نصری 

انجمن کوهنوردان مهاباد ...سید رضا 

آتش در کوهستان 

باشگاه کوهنوردان امید کرمان 

دختر سنگنورد...شیدا

اردیبهشتی...ارشیا

گروه کوهنوردی بهمن کرمان

زاگرس زیباترین زیباهاست..مهشید 

گروه فرهنگ...آقای کیخانی 

خانه کوهنوردان کرمان 

صخره...عرفان رضاپور 

شازده کوچولو...جواد زارع 

مشق کوه ...زانیار 

اخبار سلامتی

كوهستان...فروود

دیار بیستون 

سیمین...دل نوشته 

نعمت اخضری 

هم طناب من......مهدی فرهادی 

گروه کوهنوردی افق بم 

کوه نوشته های عباس رضایی 

شعر کوه...مرتضی عصاری

بر فراز طبیعت 

مهدی جاویدان ...کوه سنگ دره 

کالاهو..علی فرضی 

گامی نزدیکتر به خدا...علی شاه محمدی 

گروه ورزشی هومه

سنگ و رنگ...نعمتی 

روزهای برفی 

صعود بی فرود.....کی 2 

شیراز کوه 

کوهنوردی طلبگی 

کومالیا ...لیلا صالحی 

با کوهستان 

هزاری 

علم کوه 

عشق پاک...سعیده 

علی توکلی 

همخانه ها 

راین پارس

صدای ملکوتی اذان 

افق کوهنوردی و غارنوردی

کوه نیوز

گروه کوهنوردی اماوند کرمان 

انجمن کوهنوردان ایران 

آخرین دوست...سعید اسلامی 

پروانه کاظمی 

عظیم قیچی ساز

سنگ نوردان طبیعت ...حسین و مهدی ابراهیمی 

کهبد...رضا کاظمی

ویکی کوه 

هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کرمان

کوه نامه 

گروه کوهنوردی آلپ سیرجان

باشگاه کوهنوردی آوا - شیراز... الهام شنیتی 

گروه کوهنوردی آویشن...سجاد اسلامی

جستجو و نجات در کرمان

تهران کوه... عبد الله عزیز الهی 

گروه کوهنوردی کهرام

پر عشق ...بشیر شادروان 

پژواک زندگی...ثریا

گروه كوهنوردي آريوبرزن شيراز

نسیم کوهستان ...سجادیان

مهربان داغلاری...حسن احساسی

محیط بان...امید عزت پور

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران

صعود قلم 

طبیعت - کوه - گردشگر

پرنده ...فروزنده 

دیده بان محیط زیست...کوهیار

کاویار....نگهبان کوه 

 RSS 

POWERED BY

BLOGFA.COM

 

 

 ://kooh1000.blogfa.com/post-1657.aspx

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 816
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 795
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 834
  • بازدید ماه : 996
  • بازدید سال : 5,440
  • بازدید کلی : 44,042