loading...
وب 20
اميد بازدید : 18 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

منبع : http://smart9.blogfa.com/post/10

X تبلیغات

  

فناوری

ماشین های هوشمند

 

سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:30 ق.ظ

فرانک ریندرنخت یکی از صاحبان شرکت سوئیسی زومیکان است که گفته است:شما برای یک خرید کوچک از سوپر مارکت محل به طور حتم ماشین وانت خود را از خانه خارج نخواهید کرد!

 

 

 

آقای ریندرنخت به نکته خوبی اشاره کرده است. بسیاری از ما هنگام خریدهای روزانه مان، چیزهای غیرضروری و وسائل ریزی میگیریم که شاید خیلی از آنها استفاده نکنیم.ریندرنخت با این مقدمه، کانسپت جدید خود را به نام رین اسپید(Rinspeed) و پسوند Dock+Go معرفی کرد. خودرویی که گاهی با دو محور و گاهی با سه محور کار می کند. این کانسپت به طور رسمی در نمایشگاه ژنو 2012 معرفی خواهد شد.

مهم ترین نکته سیستم پویای رین اسپید همین 3 محوره شدن آن است. این کانسپت به راحتی به یک «پک» Dock+Go مجهز میشود. این به اصطلاح پک ها، بر اساس نیازهای مختلف، وظایف مختلفی را میتوانند انجام دهند. مثلا یک پک برای رستوران های تحویل پیتزا ساخته شده است. اما بهترین چیز درباره آنها این است که به طرز بسیار راحتی عمل میکنند و مشکل عملیاتی و فضای خودروهای الکتریکی را حل میکنند. نه فضای بیش از حدی اشغال و نه وزن بسیار زیادی منتقل میکنند.

 

 

 

 

 

 

هر خودروی الکتریکی شهری میتواند اساس کار پک های Dock+Go قرار گیرند. به عنوان مثال، ریندرنخت یک خودروی هوشمند دو سرنشین شهری را برای نشان دادن پک های مختلف انتخاب کرد. پک ها طراحی های مختلفی داشتند. در نمایشگاه ژنو، یک پک صوتی وجود خواهد داشت که سیستم های چندرسانه ای و اطلاع رسانی دارند و هارمن، خالق این پک، قول داده که تجربه نابی را در زمینه خودروی آکوستیک به علاقه مندان نشان دهد.

مسافت متوسط طی شده توسط خودرهای الکتریکی 100 کیلومتر است اما این کانسپت با استفاده از یک پک انرژی، قدرت بیشتری به خودرو منتقل کرده و مسافت طولانی تری را میتواند بپیماید. این باتری اضافه توسط سوخت هسته ای تغذیه و یا به یک موتور بنزینی مجهز میشود. حقه انجام شده در این قسمت به این نحو است که داک نصب شده در محور سوم، محور چرخان دوم را هدایت میکند و در آن واحد باتری الکتریکی خودروی شهری را هم شارژ میکند. ریندرنخت این تکنولوژی را که برای اولین بار استفاده شده، چندهیبریدی (Variohybrid) میخواند. وقتی که پک و باتری های کمکیش، به خودرو متصل شده باشند و خودرو در استفاده نباشد، از قدرت آن میتوان برای دیگر وسائل الکتریکی هم استفاده کرد! 

ایده های خلاقانه این کانسپت تنها به خاطر کیفیتشان دوام نخواهند آورند بلکه اجرای دقیق و عملی کردن این ایده هاست که استقبال از آن را بالا میبرد. این اجرای زیبا هم به خاطر این است که آقای ریندرنخت و همکارانش به این عقیده دارند که یک خودرو باید احساسات و عواطف بازدیدکننده خود را هم برانگیزد مخصوصا اگر برای وظیفه خاصی مثل نشان دادن نوآوری های جدید ساخته شده باشند.

 

 

 

 

 

 

اولین نکته جذاب در مورد طراحی خارجی خودرو، رنگ نقره ای چشم نواز آن است. چرخ آن نیز 17 اینچی است. قسمت های آبی رنگی کرومی خودرو در شب به زیبایی میدرخشند و خود را نشان میدهند. این تکنولوژی جدید که توسط شرکت لومیتک ساخته شده، بر اساس یک صفحه 3 بعدی شب تاب الکتریکی طراحی شده است. نوآوری خارق العاده ای هم به نام identiface وجود دارد. این صفحه که توسط ام بی تک ساخته شده، به جای جلوپنجره قرار میگیرد چون جلوپنجره عملا در خودرهای الکتریکی هیچ وظیفه خاصی انجام نمیدهد. در صورت وجود رابطه اینترنتی، identiface میتواند صفحه های فیسبوک صاحب خودرو، اخبار از سراسر دنیا و یا آرم سازنده را نشان دهد. 

داخل خودرو توسط طراحی قرمز و مشکی احاطه شده است. الیاف استفاده شده در داخل خودرو، بسیار آرامش بخش و راحت هستند و در زمستان گرم و تابستان خنک باقی خواهند ماند. هر جا هم که پلاستیک مشاهده میکنید، میتوانید مطمئن باشید که از جنس مرغوب دست ساخت آن استفاده شده است. 

یک صفحه 12.1 اینچی اطلاع رسانی و چند رسانه ای هم وجود دارد. این صفحه آخرین تکنولوژیهای مرتبط با گوشیهای هوشمند و سیستم جهت یابی را داراست. با استفاده از سیستم HMI و 4 دوربین مختلف، میتوانید فضای اطراف خودرو را ببینید و با احتیاط خودروی خود را پارک کنید.

رین اسپید تنها در زمینه ظاهر قوی ظاهر نشده است. بلکه از لحاظ تکنیکی هم رضایت شما را جلب خواهد کرد. بدنه قوی و فریم های در کم وزن گواهی بر این مدعا هستند. 

رین اسپید Dock+Go یک کانسپت هوشمند پویا است که علاوه بر نوآوری های جدید، در زمینه تکنولوژی و ایمنی هم به دقت بر روی آن کار شده و در واقع موفقیت آن یا حداقل بالارفتن محبوبیت کارخانه سوییسی سازنده آن، تضمینی است. چه کسی به دنبال تولیدی شدن این کانسپت نیست؟ تقریبا هیچ کس. ریندرنخت با توجه به این امکان میگوید: بله، ما با کارخانه های متعددی درباره به تولید انبوه رساندن این کانسپت در حال گفتگو هستیم

 

+ نوشته شده در  شنبه سی ام فروردین 1393ساعت 16:50  توسط mohammad  |  نظر بدهید

صفحه نخست

پست الکترونیک

آرشیو وبلاگ

عناوین مطالب وبلاگ

نوشته های پیشین

فروردین 1393

 RSS 

POWERED BY

BLOGFA.COM

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 816
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 660
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 699
  • بازدید ماه : 861
  • بازدید سال : 5,305
  • بازدید کلی : 43,907