loading...
وب 20
اميد بازدید : 15 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

منبع :http://masabih14.blogfa.com/post/7

X تبلیغات

 

 

مرجع وبلاگ نویسان جوان

 

 

مصابیح الدّجی(چراغ های تاریکیها)

عن عمرقال:سمعت رسول الله(ص)قال:لواجتمع الناس علی حب علي بن ابی طالب لماخلق الله النار

   قالب وبلاگ 

ایا توسل به اهل بیت حرام وشرک است؟

توسل به انبياء ، صالحان و تمامي كساني كه پيش خداوند آبرويي دارند ، مورد تأييد قرآن كريم است . در اين باره آيات فراواني وجود دارد كه بنده فقط به دو آيه اشاره مي‌‌كنم .

 

1.       قَالُوا يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ . يوسف / 97 .

 

خداوند در اين آيه داستان برادران حضرت يوسف عليه السلام را نقل مي‌كند كه آن‌ها بعد از پشيماني از كردارشان ، پيش پدرشان حضرت يعقوب عليه السلام آمدند و از او درخواست كردند كه او از  خداوند بخواهد تا گناهان آن‌ها بخشيده شود . حضرت يعقوب هم نگفت كه چرا خودتان مستقيماً سراغ خداوند نمي‌رويد و به من متوسل شده‌ايد ؛ بلكه به آن‌ها وعده داد كه از خداوند براي آن‌ها طلب مغفرت نمايد :

 

قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ

 

به زودي از پروردگارم براي شما طلب مغرف خواهم كرد كه او بخشنده و مهربان است .

 

2. وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا . النساء / 64 .

 

آنان كه نسبت به خود ظلم كرده‌اند ، استغفار كنند و از پيامبر اسلام بخواهند كه او از خداوند براي آن‌ها طلب مغفرت كند ...

 

خداوند در اين آيه به صراحت مي‌گويد كه بندگان من به پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله وسلم متوسل شوند و به وسيلۀ آن حضرت از خداوند طلب مغفرت كنند .

 

اين دو آيه بهترين دليل براي اثبات صحت توسل به غير خداوند و دقيقاً عين همان توسل شيعيان به پيامبر اسلام و ائمه معصومين عليهم السلام است . شيعيان نيز مي‌گويند :

 

يا ابا القاسم يا رسول الله (صلي الله عليه وآله وسلم ) يا امام الرحمة يا سيدنا ومولانا انا توجهنا واستشفعنا وتوسلنا بك الى الله وقد مناك بين يدى حاجاتنا يا وجيها عند الله اشفع لنا عند الله .

 

چه فرقي است ميان : «يا أبانا استغفر لنا » و «يارسول الله استغفرلنا » ؟

 

در اصل توسل به خدا است را انجام نمی دهد منافق می داند .

 

وَ إِذا قيلَ لَهُمْ تَعالَوْا يَسْتَغْفِرْ لَكُمْ رَسُولُ اللَّهِ لَوَّوْا رُؤُسَهُمْ وَ رَأَيْتَهُمْ يَصُدُّونَ وَ هُمْ مُسْتَكْبِرُون‏ (منافقون/5) هنگامى كه به آنان گفته شود: «بياييد تا رسول خدا براى شما استغفار كند!»، سرهاى خود را (از روى استهزا و كبر و غرور) تكان مى‏دهند و آنها را مى‏بينى كه از سخنان تو اعراض كرده و تكبر مى‏ورزند

 

زماني که اعراض و رو گرداني از طلب استغفار از پيامبر را که در حقيقت طلب شفاعت از ايشان است خداوند علامت نفاق مي داند پس قطعا طلب نمودن اين مطلب و ممارست بر آن علامت ايمان خواهد بود.

 

آن ها كه جواب قانع كننده اى در برابر اين استدلال ها و آيات قرآن ندارند، مجبور شدند مقدارى از مواضع خود عدول نموده و توسّل به پيامبر (ص) را در زمان حياتش جايز بشمرند، ولى معتقدند كه توسّل به آن حضرت بعد از وفاتش جايز نمى باشد!

 

آن ها به لوازم اين سخن توجّه نكرده اند; زيرا معناى اين سخن طبق عقيده آن ها اين است كه شرك در حال حيات پيامبر جايز است، ولى بعد از رحلت آن حضرت جايز نمى باشد! و به تعبير ديگر، لازمه سخن آنان اين است كه شرك بر دو قسم است: 1. شرك مجاز و مباح! 2. شرك غيرمجاز و حرام!

 

آيا تا كنون هيچ دانشمندى چنين سخنى گفته است؟

 

آيا هيچ مسلمانى تا كنون شنيده است كه شرك مجاز هم وجود دارد؟

 

باطل بودن و غيرمجاز بودن شرك يك قانون كلّى عقلى است، كه هيچ استثنايى ندارد. وهّابى ها از نظر علمى جمعيّتى عقب مانده هستند و قابل مقايسه با ساير مذاهب اسلامى نمى باشند.

 

علاوه بر اين، مگر بعد از رحلت پيامبر (ص)چه چيزى از آن حضرت كم شده است؟ هر چند ممكن است جسم آن حضرت از بين برود، ولى بدون شك روح پس از جدايى از جسم، قوى تر و وسيع تر مى شود! قرآن مجيد در مورد شهدا حيات برزخى قائل است. در آيه 169 سوره آل عمران مى خوانيم:

 

وَ  لا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا فى سَبيلِ اللهِ اَمْواتاً بَلْ اَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

 

(اى پيامبر!) هرگز گمان مبر كسانى كه در راه خدا كشته شدند، مردگانند! بلكه آنان زنده اند، و نزد پروردگارشان روزى داده مى شوند.

 

وقتى شهدا پس از مرگ زنده هستند و در نزد خداوند روزى مى خورند و طبق آيه بعد ناظر اعمال دوستان خويش در دنيا هستند، آيا پيامبر اسلام (ص) كه مقامى به مراتب بالاتر از شهداء دارد، پس از مرگ زندگى برزخى ندارد؟ بدون شك آن حضرت داراى حيات برزخى، در سطحى بالاتر از شهدا مى باشد. به همين جهت مسلمانان همه روز در پايان نماز به آن حضرت سلام مى دهند:

 

«اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا النَّبِىُّ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكاتُهُ»

 

اگر آن حضرت زنده نيست، اين سلام خطاب به كيست؟ و معناى آن چيست؟

 

دليل که وهابیها بر تحريم شفاعت از آیات سورهای يونس/18 و الزمر/ 44 بود همانطور که در بالا ذکر شد .در جواب مي گوئيم :

 

اولا : در مورد آیه الزمر/ 44 کسانيکه از انبيا و ائمه معصومين عليهم السلام و صالحين طلب شفاعت مي کنند آنها را نمي پرستند بلکه از آنها مي خواهند که به اذن خداوند (همانطوري که قرآن مي‌فرمايد) شفيع او باشند . و همانطوري که ذکر شد اين عمل از قبل تولد رسول اکرم تا بعد از وفات ايشان بعنوان امري مطلوب ميان مؤمنين و اصحاب بزرگوار رسول خدا رايج بوده است بنابراين محمد بن عبدالوهاب و پيروانش با تحريم اين عمل الهي نه تنها خلاف قرآن و روايات نبوي عمل نموده اند بلکه عملا به صحابه رسول خدا نسبت کفر و شرک داده اند .

 

ثانيا :در مورد آیه يونس/18 تفسير وهابیها از اين آيه همانند بقيه نظراتش نه تنها مخالف با نظر علما و مفسرين اهل سنت است بلکه با شأن نزول آيه نيز نمي سازد . و از آنجائيکه امکان آوردن تمامي عبارات علماي اهل سنت نيست. بعنوان نمونه عبارت سیوطی از مفسرين اهل سنت را می آورم:

 

سيوطي مي گويد : ابي حاتم از عکرمه نقل کرده است که نضر بن حرث گفت زماني که روز قيامت شد بت لات و عزي مرا شفاعت مي‌ کنند بعد از اين گفته او اين آيه نازل شد .

 

[ چهارشنبه شانزدهم بهمن 1392 ] [ 15:3 ] [ حسین ویاسمین ] [ 2 نظر ]

.: Weblog Themes By WeblogSkin :. 

درباره وبلاگ

 

 

الحمدلله الذي هدانا لهذاوما کنالنهتدي لولا أن هدانا الله

الحمدلله علی هدایته وتوفیقه لما دعا الیه من سبیله

چیزی که مارا وادار به ساختن وبلاگی هرچند ساده وابتدایی کرد یکی تبلیغات شیطان گونه ی وهابیت است که درحال تلاش برای مخدوش کردن عقاید پاک مذهب حقه ی شیعه و ایجاد تشکیک در دل وذهن جوانان وتحریف حقایق! هستند همآنان که تمام اصول و عقاید را تحریف کرده وهمه ی مذاهب و فرق را تکفیر!

ودیگر اینکه بسیارندجوانان پاکدل وپاک سیرت تشنه ی حق و حقانیت که خواهان دانستن بیشتر به زبانی ساده ند که شاید اگر این مطالب توسط هم سن وسالان خود باشد تاثیر بیشتری خواهند گرفت درعین حالی که جوان هستیم و پی زرق وبرق و خواسته های رنگارنگ دنیوی اما تشنه ی فهمیدنیم. فهمیدن عقاید واصول وریشه ی عقاید پاکمان تا بتوانیم راه را پیدا کرده ودر راه خود ثابت و پابرجا! بمانیم

اول ازهمه مطالبم راتقدیم به استاد عزیز وسنی مذهبم جناب آقای باهنر میکنم امیدوارم جسارت این شاگرد سرکش خودرا به بزرگواری خویش ببخشاید خوب میداند که نگران سرنوشت ابدی او ودیگر عزیزانم هستم با منطق و فهم وشعوری که در او سراغ دارم میدانم جسارت مرا به حساب دل نگرانی وارادت خاصی که به ایشان دارم میگذارد باشد که باشناخت حق و حقیقت به رستگاری ابدی و حقیقی برسد آمین!

ودوم به همه دوستان عزیزم که مبادا شبهات وهابیت ملعون فکر وذکر آنها را مشغول وعقایدپاکشان را خدایی نکرده متزلزل نمایدامیدوارم مطالب این وبلاگ کمکی باشد برای پرسشهای آنان.

این وبلاگ را به همت وکمک برادر مومنم حسین آقا راه اندازی کرده وبکمک ایشان به روز خواهیم نمود انشالله

ازهمه ی دوستان عاجزانه درخواست کمک داریم انتقادات ونقطه نظرات سازنده خود را ازما دریغ نفرماینداز استادانی که در این راه به شناخت کامل و وافی رسیده اند نیز درخواست کمک ومساعدت داریم.و درآخر از معلم زندگی واخلاقم عمه عزیزم که درتهیه کتب مفید باعث بینایی بصیرتم ونورانی شدن جان وروانم گردید سپاسگزارم باشدکه بتوانم روزی جبران محبت این عزیز را بنمایم. اجرشان را خود مولا به بهترین نحو خواهد داد.آمین!

آخرين مطالب

ایا توسل به اهل بیت حرام وشرک است؟

نسبت شرک دادن به شیعه

نام شیعه برگرفته از کیست؟

شعرعربی

مقدمه

لینک دوستان

قالب وبلاگ

معارف اسلامی

به وبلاگ فدک63 خوش آمديد

قالب بلاگفا

قالب های وبلاگ اسکین

لینک های مفید

چت روم فارسی

سامانه پیام کوتاه

تهران کارت شارژ

کورالین

جراحی بینی

آرشيو مطالب

فروردین 1393

بهمن 1392

دی 1392

لینک های مفید

جدی

سامانه پيامكي

پزشک متخصص

شارژ مستقیم همراه اول

رزرو هتل تهران

امکانات وب

[ طراحی : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ]

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 816
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 610
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 649
  • بازدید ماه : 811
  • بازدید سال : 5,255
  • بازدید کلی : 43,857